25 maja 2019. imieniny: Grzegorz, Urban, Magda
  × strona główna
Zespół Szkół w Krempnej

tel. 013 44-14-309
tel. 013 44-14-018
tel. 013 44-14-181
tel. 013 44-14-181
  

PROGRAMY
PROJEKT MEN

 

Już trzeci rok realizujemy projekt "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy", którego główna idea przewodnia brzmi:

  • Każde dziecko ma prawo być zdolne i mądre, nawet jak chodzi do szkoły! 
  • Dziecko przychodzi do szkoły z ogromnym bagażem umiejętności, doświadczeń i osobistym stylem uczenia się - swoją bogatą historią życia.
  • W szkole, w pierwszych latach nauki, u dziecka kształtują się fundamenty wielu istotnych przekonań na temat własnych możliwości (poczucie własnej wartości, obraz samego siebie), także odnośnie uczenia się, co w istotny sposób wpływa na jego przyszłe funkcjonowanie, nawet na całe życie.
  • Jakość pierwszych edukacyjnych doświadczeń ma kapitalne znaczenie dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka! 

Bazą teoretyczną jest Teoria Wielorakich Inteligencji autorstwa Howarda Gardnera, która została uznana za jedno z największych osiągnięć nauk społecznych końca 20. wieku! Edukacja oparta na założeniach WI to edukacja skonfigurowana do autentycznych potrzeb i możliwości uczniów - edukacja na miarę XXI wieku. 

Zgodnie z ideą WI praca z dziećmi w szkole powinna polegać na tworzeniu bogatego (w sensie wielorakiej stymulacji) środowiska edukacyjnego, tj. takich warunków, które umożliwiają dzieciom manifestację WSZYSTKICH RODZAJÓW INTELIGENCJI; nie zaś – tylko inteligencji faworyzowanych w tradycyjnym systemie edukacji (tzw. inteligencji szkolnej). A zatem tworzy się warunki do ujawniania inteligencji:

1.   językowo-lingwistycznej

2.   matematyczno – logicznej

3.   wizualno-przestrzennej

4.   przyrodniczej

5.   muzycznej

6.   kinestetycznej (ruchowej)

7.   interpersonalnej (społecznej)

8.   intrapersonalnej (refleksyjnej)

Praca z dziećmi jest prowadzona podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych.

Nauczyciele – mogą realizować autorskie pomysły, wyzwalając własną kreatywność pedagogiczną. 

Nauczyciel współpracuje z rodzicami/opiekunami dziecka. Wspólnie poznają dziecko, razem opracowują wstępną diagnozę profilu WI dziecka. Na tej podstawie nauczyciel projektuje sytuacje edukacyjne tak, aby dziecko miało szansę działać w obszarze swoich mocnych stron. A po nabraniu zaufania i ugruntowaniu poczucia własnej wartości – otworzyło się, bez lęku, na obszary w których jest słabsze. Bo tylko taka kolejność gwarantuje u dziecka pojawienie się otwartości na nowe, trudniejsze dla niego sytuacje

 Więcej można dowiedzieć się ze strony internetowej www.pierwszaki.eu

 

« powrót
 

<<   Maj   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

SONDA
zobacz wyniki
MAPA SERWISU
STATYSTYKA